Maroko

Ako moja noha prvýkrát vstúpila na iný kontinent, ako ten európsky


Ráno 7:00. V Seville je ešte tma, nikde nikoho a my sa stretávame na autobusovej stanici Prado San Sebastián. Všetci štyria sme zdecimovaní nedostatkom spánku. Pablo, ty Francúz jeden, prečo si musel svoju rozlúčku s nami a Sevillou robiť práve včera??? A prečo sme my hlupáci ostali až do úplného konca??? Nasadáme do autobusu. Cesta na letisko trvá približne 30 minút, ešte si stihneme troška pospať. 

Odlietame. Do poslednej chvíle som necítila, že smeruje do Maroka. Ako sa vraví: všetko sa to nejako rýchlo zvrtlo. A ani v lietadle mi to akosi nedochádzalo. Moment uvedomenia prišiel až po pristátí. Vystúpila som z lietadla a mňa ovanul príjemný teplý vzduch (nezabúdajte, je január). Odkráčali sme si to ku vchodu do príletovej zony. Pobehovali tam pánovia vyzerajúci ako colníci. Museli sme povinne vypísať papier o našom pobyte a vyčkať radu na kontrolu pasu. Až vtedy, po všetkých tých povinných krokoch som si to prvýkrát uvedomila: moja noha prvýkrát vstúpila na iný kontinent. Otočím hlavu a do očí mi udrie nadpis: Souriez, vous etez a Fez (usmejte sa, ste vo Feze). Usmejem sa.

Smerujeme k požičovni áut. Už tam na nás čaká rezervovaný časovo obmedzený štvorkolesový tátoš. Pán z požičovne nám odovzdáva kľúče a praje bon voyage (šťastnú cestu). Nasadáme a vyrážame smer hlavné mesto Rabat. Prechádzame cez dediny. Prvé čo vidíme je chudoba. Nedokončené stavby. A ľudia. Strhaní v tvárach, pozorujúci okoloidúce autá. Postávajú popri cestách a predávajú kadečo od malinoviek cez jedlo až po klobúky a keramiku. Pri jednom takom obchodíku s keramikou sa neskôr zastavujeme.

Leave a Reply

