PEN CORNER

Flamenco moje každodenné


Asi som mala šťastie, keď som bývala so speváčkou flamenca. Iní cudzinci platia za nočné flamenco predstavenia v typických peñas de flamenco (akési bary, kde sa flamenco spieva i tancuje) nemalé sumy. Ja som to mala každodenne a zadarmo. A dobre bolo tak, aspoň nám bolo veselo.

Cristina je typická Španielka aké si mi predstavujeme- krásne tmavá pleť, hlboký ženský hlas a dlhé havranie vlasy. V krvi jej koluje andalúzsky temperament, ktorý sa prejavuje každý deň.  ,,…Aiiii mi amoooor…”, ozýva sa z jej izby. Nie, zatiaľ mi neprekáža, že spieva každý každučký deň, lebo okrem nášho bytu spieva aj v spomínaných kluboch. Tam si ju veru rada pôjdem pozprieť, tam bude pekne oblečená a bude ju doprevádzať gitarista. Ja ju bežne vidím strapatú a v starých teplákoch. To mi troška kazí celkový kultúrny zážitok. Cristina spieva dobre, hoci moje hodnotenia sa nedajú brať úplne vážne, kedže o flamencu toho veľa neviem. Ale precítiť to vie. Keď spieva, trasú sa jej ruky a celá sa chveje a občas mám pocit, že čochvíla jej vyhŕkne toľko sĺz, že zaplavia cely byt. Vo flamencu je dôležité text precítiť. Väčšinou sa spieva o nešťastnej láske a nepriazni osudu a to sú veci veru nie úsmevné. Pre mňa je úsmevné, že ona spieva stále, ešte aj v sprche aj pri varení. Preto tá jej španielska omeleta tak dobre chutí. Pristupuje k nej s láskou vloženou v speve.

Občas k nám zavítajú jej hudobný kamaráti. Olé, koncert priamo v obývačke vyzerá takto: Cristina spieva a je doprevádzaná gitaristom hrajúcim na typickej gitare španielke, okrem spevu ešte tlieska rukami a lúska prstami a ostatné dievčatá dupocú nohami, olé. Toto všetko predsa k flamencu patrí. Aj so zvýreným prachom nesúcim sa maličkým bytom. Udivuje ma, že postarší manželský pár bývajúci pod nami sa zatiaľ ešte nesťažoval. Darmo, musia to byť praví Andalúzania.

Cristina naživo. Vyberám jedno z jej videí, ktoré má na youtube:

Leave a Reply

